Dec 16, 2011

Cerita tentang Jenny

Salam dan hai!!

Okay. Izinkan I gune Bahasa Malaysia ye. Walaupun x sepenuhnya, tapi I prefer menulis dalam bahasa ibunda. Ini die kisah tentang "Jenny".

Pada suatu masa dahulu, ade seekor arnab bernama Jenny. Jenny ini berwarna cokelat. Seorang budak perempuan telah membeli dan membela nya sejak Jenny berusia 1 bulan. Budak perempuan ni sayang gile kat Jenny ni.. Oleh disebabkan Jenny ni macam kesepian, tuan die belikan pasangan...name pasangan die,..erk...lupe pulak...tapi kale warne putih...

Okeh...macam biase, budak perempuan dan adik beradiknye sangat sayangkan Jenny dan pasangannye. Mereka menjaga Jenny dan pasangan bagai menatang minyak yang penuh. Makan jangan cerita la. Gemuk Jenny dan pasangan dibuatnye.

Okey2, nak dijadikan cerite... pada satu hari, terbocor lah rahsia besar tentang Jenny dan pasangan! Jeng..jeng..jeng!!! Rupe2 nye, Jenny yang disangka betina rupe2nye jantan! Dan pasangannya yang disangka jantan rupenye betina! Aik???? hahahaha!!! tapi ini lah kebenarannye...

Tapi sayangnye, si putih (pasangan Jenny yang namenye I lupe tadi) telah hilang kerana die terlepas keluar dari rumah mewahnye... tak lame selepas itu, si Jenny pon hilang entah kemana...tuan nya suspek Jenny telah mati dibaham binatang buas, dilanggar lari, atau diculik!!!! Tetapi, ade saksi yang menyatakan Jenny bermain dengan riang gembiranya di rumah jiran sebelah! Aishehhhh...ni x boleh jadik nih!!! Jenny rupa2nya dah diculik!!! Hurmm....nasib baik lah Tuan Besar kepada tuan Jenny bagi tau "x pe lah...biarlah Jenny ada kehidupan yang baru..." Maka, dengan sangat berat hati, tuan Jenny pun melepaskan die dengan paksa rela hati.....The End....



Eh....dah beli arnab baru ke??? ade due ekor lagi....ni ha gambar diorang!


Eh...gambar x keluar...hurmm...nanti upload lain...nak cek kenape x naik... Stay Tuned ye!


XOXO ;-D
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...